top of page

העתיד כבר כאן: מוזיאון העתיד המפורסם נפתח בדובאי

עודכן: 7 בדצמ׳ 2022

מי מכם שכבר הספיק לבקר בדובאי בוודאי לא פספס את הפלא האדריכלי החדש ביותר של דובאי, מוזיאון העתיד, המבנה המרשים ביותר בדובאי- מיד אחרי הבורג׳ חליפה. בתאריך מאוד מיוחד, 22.02.2022, חודשיים לאחר הפתיחה המתוכננת, נפתח המוזיאון לקהל הרחב ומאז כמעט בלתי אפשרי להשיג אליו כרטיסים.

מוזיאון העתיד דובאי
מוזיאון העתיד המפורסם של דובאי

מוזיאון העתיד, הבנוי בצורה של עין חלולה ועליו חרוטות אותיות ערביות. המעגליות של המבנה מסמלת את האופן האנושות. התל הירוק שהוא יושב עליו מייצג את כדור הארץ, בעוד המרכז החלול מייצג את העתיד הלא נודע. בחלקו החיצוני של המוזיאון, יש קליגרפיה ערבית מדהימה - ציטוטים על העתיד שנכתבו על ידי שייח' מוחמד אל מקטום, סגן הנשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות המנוח. הקליגרפיה הערבית מורכבת משלושה ציטוטים, אחד מהם: ״אולי לא נחיה מאות שנים, אבל תוצרי היצירתיות שלנו יכולים להשאיר מורשת הרבה אחרי שנעלם״. לפלא האדריכלי אין עמודים פנימיים והוא נתמך במבנה פלדה ש"גדל דיגיטלית" באמצעות כלים פרמטריים.


לחצו כאן להזמנת כרטיסים למוזיאון העתיד


הבניין של מוזיאון העתיד כבר נרשם כאחד המוזיאונים היפים ביותר של נשיונל ג'יאוגרפיק. המגזין שיבח את מוזיאון העתיד שיש לו מלאכת ארכיטקטורה מדהימה מחומרים מעודנים "המועצמת על ידי חידושים טכנולוגיים כולל מודלים תלת מימדיים ובנייה פרמטרית".

מוזיאון העתיד נבנה עבור קרן Dubai Future Foundation, שהוקמה ב-2016 כדי למסד את עיצוב העתיד. האמונה היא שלא די בהובלה בהווה. זה העתיד שעל האנושות לדמיין, לעצב ולבצע. מוזיאון העתיד מקרין את שאיפותיה של דובאי ואת רצונה להיראות כעיר מודרנית ומכילה, גם כאשר המערכת הפוליטית שלה נותרה נטועה בשלטון תורשתי. המוזיאון הוא האחרון בזרם ההישגים של דובאי, שהיא המדינה הראשונה במזרח התיכון שמארחת את היריד העולמי, האקספו.


מה יש בתוך המוזיאון?

המוזיאון צופה כיצד העולם יראה בשנת 2071. הוא מורכב משש קומות, בהן יש תצוגות אינטראקטיביות הקשורות לכדור הארץ, החלל החיצון, הנפש, הגוף והרוח. הסיור במוזיאון מתחיל מהקומה העליונה ביותר, ולאחר מכן יורדים קומה קומה עד לקומת התצפית המרשימה, ממנה ניתן להשקיף אל הכביש הראשי המפורסם ביותר בדובאי, השייח זאייד. בכל קומה יש ״הדגמה״ מתוך העתיד לקונספט מסוים, איתו ניתן לקיים אינטרקציה. הנה תקציר של מה שתוכלו לראות בכל קומה


לחצו כאן להזמנת כרטיסים למוזיאון העתיד


קומה חמישית- OSS Hope תחנת חלל עתידנית

הסיור מתחיל במסע וירטואלי בחללית דרך תצוגות אוויריות של קו החוף של דובאי, כולל הדקל ג'ומיירה, ועד ליציאה מכדור הארץ, כשהחללית נכנסת לחלל. זוהי חוויה של ארבע דקות שמראה גם את החללית עוגנת בתחנת החלל OSS Hope. לאחר מכן, ניתן ללמוד על החזון של איחוד האמירויות בכל הקשור לתכניות החלל. שם גם ניתן ללמוד על עבודות עתידניות שיכולות להיות לאסטרונאוטים בעתיד, כמו שגריר מושבת מאדים בכדור הארץ.

תחנת חלל במוזיאון העתיד בדובאי
OSS Hope תחנת חלל עתידנית

קומה רביעית- The Heal Institute הצצה ליערות האמזונס

מתחם בו מקבלים הצצה אל מתחם הריפוי העתידני של הטבע. כאן יחוו המבקרים את פלאי הטבע - יערות אמזונס דיגיטליים. תוכלו גם ללמוד על החשיבות של שינויי האקלים ומה אנחנו כבני אדם יכולים לעשות כדי לשמר אותם. באחד החדרים במתחם, יש ספריית DNA מטורפת, הכוללת מעל ל-2,400 זנים, שמדענים אמיתיים מיפו וייבאו את המידע הגנטי שלהם הישר מיערות האמזונס. כחלק מהחוויה, אתם מוזמנים להשתתף במאמץ העולמי לתקן את נזקי שינויי האקלים, בצורה מהנה ואינטראקטיבית.

יערות האמזונס במוזיאון העתיד דובאי
ספריית DNA של למעלה מ-2,400 זנים

קומה שלישית- Al Waha מתחם ספא עתידני

מתחם ספא עתידני בו המבקרים חווים השפעות משקמות של תנועה ומדיטציה, שמטרתן להחיות את חושיהם של המבקרים ולגרום להם להתנתק מהטכנולוגיה למספר שעות. זכרו שזו שנת 2071 והטכנולוגיה התקדמה (בהשוואה לשנת 2022), אז כאן ב-Al Waha, אתם מוזמנים לבקר בכל האזורים כדי להטעין אנרגיה מחדש, ולהניח לטכנולוגיה. במתחם יש חדרים של מדיטציה ליחיד או לקבוצות, חדרי מנוחה משותפים ורצפה דיגיטלית עם שטיח מיוחד שנותן אשליה של הליכה על חוף הים.

מתחם ספא עתידני במוזיאון העתיד בדובאי
Al Waha מתחם ספא עתידני

קומה שנייה- Tomorrow Today הטכנולוגיות של העתיד

מתחם זה מתמקד בטכנולוגיה ובוחן כיצד מעצבים, חוקרים ותאגידים מגיבים להתקדמות הטכנולוגית של זמננו. הטכנולוגיה מחזיקה בכוח לשנות ולשנות את הדרך בה אנו חיים. אפשר להשפיע על כל דבר, החל מבעיות סביבתיות ועד תרבותיות, חברתיות ופוליטיות, אבל אפשר להשתמש בטכנולוגיה כדי להוביל את הפלנטה שלנו לעבר עתיד חיובי ואופטימי יותר. במתחם הזה ניתן לראות את ההתפתחות בפן הטכנולוגי שצפויה להיות בעוד 50 שנה- בין היתר, רכבים אוטונומיים, הדגמה לבנייה ללא שימוש בחומרים רעילים על מנת לבנות בניינים, איברים המודפסים במדפסות תלת מימד ועוד.

רכבים אוטונומיים במוזיאון העתיד בדובאי
רכבים אוטונומיים, ללא נהג

לאחר מכן, תוכלו לבקר כ-10 דקות בתצפית המטורפת שנמצאת בלב המוזיאון ומשקיפה על רחוב שייח זייד המפורסם. זה הספוט לעשות תמונות לאינסטגרם אז תשקיעו 😜

תמונה ממוזיאון העתיד דובאי
הספוט לתמונות לאינסטגרם

קומה ראשונה- מתחם לילדים Future Heros

הקומה הצבעונית הזוהרת הזו מוקדשת לילדים בגילאי 10 ומטה, גיבורי העתיד של כדור הארץ. הילדים מוזמנים לשחק תוך כדי למידה כיצד לבנות את עתידם. הורים יכולים להשאיר את הילדים במתחם בזמן שהם מבלים במוזיאון, אם כי, לדעתי גם ילדים יהנו מכל הקונספט שקיים בכל קומה במוזיאון העתיד.

מתחם לילדים מוזיאון העתיד דובאי
Future Heroes מתחם לילדים

המוזיאון, שבנייתו ערכה כתשע שנים, מדגים כיצד הטכנולוגיה עשויה לשפר את גופנו ומוחנו, ולספק פתרונות חברתיים וכלכליים. המטרה החשובה ביותר של המוזיאון הוא קידום המודעות והחשיבה על משבר האקלים, לקראת שנת 2050.


📍בווייז: Museum of the future.

שעות פתיחה: ימים א׳-ה׳, 10:00-18:00

עלות כרטיס כניסה: 145 דירהם ( כ-125 ש״ח)


**ממליצה לקנות כרטיסים חודש וחצי מראש כי הכרטיסים אוזלים מהר


לחצו כאן להזמנת כרטיסים למוזיאון העתיד


bottom of page