top of page

המדריך השלם לדובאי: כל מה שאתם צריכים לדעת

עודכן: 10 בדצמ׳ 2021

בתקופת הקורונה כל המידע על טיסות לחו״ל רגיש ומשתנה מרגע לרגע. להלן כתבה מסודרת הכוללת את כל המסמכים והבירוקרטיה שעליכם לעשות לפני הטיסה לדובאי. השתדלו להדפיס את הכל ולהגיע בזמן לשדה התעופה. שימו לב להנחיות בנחיתה בשדה בדובאי בהלוך, ובנחיתה בשדה בארץ בחזור. חשוב לציין, כל השירותים המומלצים בכתבה הם שירותים אמינים שאני ניסיתי בעצמי.


הכנות טרום טיסה:

1. הצהרת בריאות-

יש למלא טופס הצהרת נוסע היוצא מהארץ 48 שעות לפני הטיסה. למילוי הטופס לחצו כאן.

2. ביטוח נסיעות-

בתקופה הרגישה שאנחנו חיים בה כעת, הדבר הראשון שאני ממליצה בעת סגירת חופשה הוא סגירת ביטוח הנסיעות. חשוב לכסות כל אפשרות של בדיקה קורונה חיובית וחלילה, ביטול הטיסה. לשם כך, יש צורך בסוכן ביטוח מוסמך שיהיה זמין לכם בכל עת לכל שאלה ולכל מקרה של הפעלת הביטוח. ממליצה בחום על טל מפספורטקארד, ליצירת קשר עם טל לחצו כאן

3. בדיקת קורונה-

יש להגיע לשדה עם תוצאה שלילית של בדיקת קורונה שנעשתה בארץ עד 72 שעות לפני ההמראה. שימו לב- התוצאות צריכות להיות באנגלית. ניתן לעשות את הבדיקה במתחם check2fly בשדה התעופה, מספר ימים לפני הטיסה, בעלות של 45 ש"ח. שימו לב, יש להזמין תור מראש בלינק: check2fly.co.il

4. דרכון בתוקף-

בדקו שהדרכון שלכם בתוקף חצי שנה מיום החזרה לארץ. במידה והוא לא, עליכם להגיש בקשה לדרכון חדש. מי שחייב לצאת מישראל בתוך 3 שבועות יכול להוציא דרכון זמני, במקביל להגשת בקשה לדרכון קבוע, בלשכות רשות האוכלוסין. מי שחייב לצאת מישראל בתוך 2 ימי עסקים יכול להוציא דרכון זמני רק בנמל תעופה בן גוריון.

5. אפליקציית Ph Screening-

בשדה התעופה בדובאי תצטרכו לבצע בדיקת קורונה נוספת. את התוצאות תקבלו באפליקציה הזו ולכן חשוב להוריד אותה מראש. בנוגע לבידוד בדובאי- יש טענה כי צריך להמתין במלון עד לקבלת התוצאה השלילית של בדיקת ה- PCR. זה לוקח כ 3-4 שעות בלבד. תצטרכו להפעיל שיקול דעת אם אתם רוצים להמתין בחדר או לא, כיוון שהסיכון הוא קנס, אך אף ישראלי לא קיבל עדיין קנס מסוג זה.


הכנות בחזור לארץ:

  1. בדיקת קורונה- יש להגיע לשדה התעופה עם בדיקת קורונה שלילית שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה. ניתן להזמין בדיקת קורונה לחדר בעלות של 140 דירהם לאדם (במקום 160 דירהם, בהזנת קוד הקופון שלי). קבלת התוצאה היא עד 14 שעות מרגע ביצוע הבדיקה. בעמוד הנחיתה הזינו את קוד הקופון Shelly14 לקבלת ההנחה. להזמנת בדיקת קורונה עד החדר לחצו כאן

  2. הצהרת בריאות- יש למלא טופס הצהרת בריאות במהלך ה- 24 שעות שלפני הטיסה. יש להגיע עם ההצהרה המלאה לשדה התעופה, בלעדיה לא ניתן לעלות לטיסה! למילוי הטופס לחצו כאן

  3. בדיקת קורונה בישראל- בנחיתה בארץ יש לבצע בדיקת קורונה בשדה התעופה. מומלץ להזמין מקום מראש- לחצו כאן להזמנת מקום

תקשורת:

  • סים-

ממליצה על שירות מתקדם של סים דיגיטלי, ניתן לעשות אותו לכל מקום בעולם ולמעשה לא צריך להתעסק פיזית עם הסים הקיים בטלפון. סים דיגיטלי יאפשר לכם גם לבצע שיחות ווצאפ בדובאי. ברכישת חבילה של 5 ג׳יגה גלישה, הזינו את קוד הקופון Shelly25 ותקבלו 5% הנחה בנוסף לשיחות נכנסות ללא הגבלה מהארץ ו-50 דקות שיחות לישראל. לרכישת סים דיגטלי בקלות ובמהירות לחצו כאן

  • שיחות ווצאפ-

לא ניתן לבצע שיחות ווצאפ ושיחות וידאו בדובאי אלא אם עשיתם חבילה מהארץ. לכן ההמלצה היא להשתמש בסים דיגיטלי או לחלופין בשיחות זום

  • שקעים ומטענים-

יש להגיע עם מתאם שקעים מהארץ.


דרכי התניידות:

  • עלות ממוצעת של נסיעה בדובאי דומה מאוד לנסיעה בארץ. הסכימו לנסוע רק עם נהגי מוניות המשתמשים במונה, בכדי להימנע ממלכודות תיירים.

  • לא הרבה תיירים יודעים אבל בדובאי יש מטרו יחסית מפותח שעוצר בהמון נקודות עניין בעיר. נסיעה בודדת לכיוון אחד תעלה 8 דירהם. בין נקודות העצירה של המטרו: הבורג' חליפה, קניון האמירתים ואיזור המרינה.

  • שתי אפליקציות שאתם חייבים להכיר: אובר וקרים. מהניסיון שלי, נסיעות באובר היו יקרות יותר ולכן הייתי ממליצה לכם להוריד את אפליקציית קרים (Careem). כעת בתקופת הקורונה רק שני אנשים רשאים לסוע יחד במונית רגילה. במידה ואתם יותר משניים, תוכלו להזמין באפליקציה מונית גדולה (ואן לארבעה אנשים) וכן הלאה. טווח המחירים לנסיעה כתוב באפליקציה, ויש לכם אפשרות לשלם במזומן או אשראי.

  • שימו לב: אם אתם נתקלים במונית ברחוב, עדיף לכם לקחת אותה. מונה של מונית שתמצאו ברחוב מתחיל ב-5 דירהם לעומת מונה של מונית שהזמנתם באפליקציית קרים, שמתחיל מ8 דירהם. בנוסף, לעתים המספר ההתחלתי של המונה משתנה בהתאם לשעות הפקקים. שימו לב, במידה וביצעתם נסיעה קצרה מהרגיל הנהג יחייב אתכם ב-12 דירהם, שזה הסכום המינימלי לנסיעה.

  • טיפ ממני: מאחר וכל האטרקציות ומוקדי העניין בדובאי רחוקים אחד מהשני, הייתי ממליצה להשכיר רכב ולהוזיל את עלויות המוניות. למידע נוסף על השכרת רכב לחצו כאן

בטחון ובטיחות בדובאי:

דובאי היא בין המקומות היותר בטוחים לאנשים ככלל ולנשים בפרט. יש מצלמות בכל מקום בעיר: ברחובות, אטרקציות, מסעדות ואף מעליות. בנוסף, יש מאבטחים בכניסה לכל מקום ציבורי. לכן, אחוז הפשיעה והגניבות מאוד נמוך על גבול הבלתי מורגש. האמירתים אנשים מאוד חמים ונעימים, הם שמחים לשמוע שישראלים מגיעים לבקר ואף משתוקקים גם הם להגיע לבקר בישראל. תרגישו בנוח להתחבר, לשוחח, להסתובב בחופשיות.

נשים- תרגישו בטוחות לטייל לבד בדובאי.


אזורים מומלצים:

  • דאונטאון- ביתם של מוקדי עניין רבים ואטרקציות מפורסמות בדובאי, כולל בורג ח'ליפה, קניון דובאי, והמזרקות המזמרות. בין היתר ניתן למצוא בו בתי קפה נהדרים ומסעדות לבנוניות מעולות, מלונות ברמה גבוהה וחיי לילה. האזור מהווה מוקד פעילויות לתיירים ולמקומיים. אזור מעולה לרווקים, צעירים, זוגות ומשפחות.

  • טיילת JBR- בעוד שמרבית האנשים ימליצו לכם על אזור המרינה, אני הייתי ממליצה על אזור הטיילת המקביל למרינה- אזור ה- JBR. הטיילת המרכזית ושוקקת החיים בדובאי הממוקמת מול הגלגל הענק. יש באזור מלונות מעולים, המון מסעדות, בתי קפה, יריד דוכנים הפעיל ביום ובלילה, מתחם קולנוע ענק וחוף ים יפהפה. אזור מעולה לרווקים, צעירים, זוגות ומשפחות.

  • פאלם ג'ומיירה- אי הדקל המלכותי המפורסם. אזור קצת יותר שקט שמתאים בעיקר למשפחות ולזוגות. לאורך רצועת החוף יש המון ריזורטים ומלונות יוקרתיים. כמו כן, האזור מלא במסעדות חוף מגניבות. חיי לילה פחות דומיננטיים באזור הזה של דובאי ולכן למי שמחפש חופשה שקטה של בטן גב, זה האזור המושלם עבורו.

כמות האטרקציות שיש לדובאי להציע היא אינסופית. החל בטיול טרקטורונים במדבר וכלה בצניחה חופשית. חמשת האטרקציות שהן חובה מבחינתי הן:

  • טיול ספארי במדבר

  • קניון דובאי + המזרקות המנגנות

  • בריכת האינפיניטי AURA

  • אופנועי ים

  • גלובל וילג' (הכפר הגלובלי)

*לקריאה נוספת על אטרקציות בדובאי לחצו כאן.


מסעדות בדובאי

אם יש משהו שלא חסר בדובאי זה מסעדות. מבחר המסעדות שיש בדובאי מרשים באופן יוצא מן הכלל. בין אם זה מסעדות בראנץ' אינסטגרמיות, מסעדות לבנוניות אותנטיות ומסעדות שף יוקרתיות. הנה 5 מסעדות שזכורות לי במיוחד.

  • Roberto's- מסעדה איטלקית

  • Black Tap- המבורגרים מושחתים

  • Penthouse- בר מסעדה במלון פייב פאלם

  • ZouZou- מסעדה ערבית עממית

  • Seva Exprience- מסעדה טבעונית

חיי לילה:

דובאי מפורסמת בזכות חיי הלילה השוקקים שיש לה להציע. מגוון רחב של מועדונים המפוזרים בכל רחבי העיר, רופ טופים עם נוף מדהים על העיר ועל בורג' חליפה, מסיבות חוף ומסיבות יאכטה. כרגע, בגלל הקורונה ותקופת הרמדאן, חיי הלילה בדובאי אינם כפי שהם. אמנם ברים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, אך לא ניתן לרקוד בהם, ואין די ג'יי. יש מוזיקת רקע בלבד. מומלץ לצאת לדרינק עם חברים באחד מהמקומות הפופולריים בעיר כמו:

  • Celavi

  • Penthouse

  • White Dubai

  • Bla Bla

  • Soho Garden

*לקריאה נוספת על חיי לילה בדובאי לחצו כאן.

bottom of page