top of page

דובאי ברמדאן: כל השינויים שעליכם לקחת בחשבון

עודכן: 5 בפבר׳ 2023

בין התאריכים 22 במרץ ועד ל-21 באפריל (2023) חל צום הרמדאן. חודש הרמדאן הקדוש הוא חודש צום של מוסלמים ברחבי העולם לזכר התגלות ספרם הקדוש, הקוראן, לנביא מוחמד. המוסלמים יימנעו מאוכל ושתייה משחר עד דמדומים, וישברו את הצום רק בשעת השקיעה. איך זה משפיע על דובאי של התיירים? ריכזתי עבורכם את כל השינויים שאתם חייבים לדעת.


אוכל ושתייה:

  • ברחובות ובמקומות ציבוריים אסור לאכול, לשתות, לעשן וללעוס מסטיק במהלך היום. החוק הזה תקף על כולם, מקומיים ותיירים, ללא יוצא מן הכלל. העוברים על החוק מסתכנים בקנס כספי של 2,000 דירהם או בחודש כלא.

  • בבתי קולנוע רבים, פארקי שעשועים ומתקני בילוי אחרים יש אזורים ייעודיים בהם מוגש אוכל לאנשים שאינם צמים.

  • אלכוהול ימשיך להיות מוגש בברים ומוקדי תיירות שיהיו פתוחים במהלך היום משעות הבוקר ועד שעות הערב ללא שינוי.

  • בתי קפה ומסעדות יהיו פתוחים כרגיל בתקופת הרמדאן ולא יצטרכו לכסות את חלונותיהם.


אטרקציות:

  • רוב האטרקציות יתאימו את לוחות הזמנים שלהם בהתאם לתקופת הצום.

  • מרבית הקניונים והחנויות אינם מושפעים מההגבלות בתקופת הרמדאן, יתרה מכך- קניונים יהיו פתוחים הרבה יותר מהרגיל, מתחילת היום (10 בבוקר) ועד השעות הקטנות של הלילה (אחת בלילה).

  • קניונים רבים, פארקי שעשועים, ציוני דרך מרכזיים ואטרקציות ריקים יחסית במהלך היום. תוכלו לדלג בקלות על ההמונים העמוסים המאפיינים את העיר התוססת, מה שהופך את הרמדאן לאחת התקופות הטובות ביותר לבקר בדובאי.

  • מומלץ לצאת לקניונים ומוקדי עניין גם בערב ולצפות במופעי מחול, מוסיקה ודרמה שונים מרחבי העולם.

  • בחלק מהביץ׳ קלאבים תהיה מוזיקת רקע, חלקם יתנהלו כרגיל.

  • ברים ומועדונים יתנהלו כרגיל, חלקם יקפידו על מוזיקת רקע.


התנהגות בציבור:

מומלץ להתלבש בצורה יותר שמרנית במהלך חודש הרמדאן. דובאי אמנם מקלה מאוד בכל הנוגע לצניעות, אך עדיף להימנע מללבוש בגדים חושפניים, צמודים וקצרים כדי למנוע פגיעה במקומיים. בדרך כלל מומלץ לכסות את הגוף מהכתפיים ועד הברכיים לגברים ולנשים כאחד.

גילויי חיבה פומביים נחשבים כבר בזלזול בדובאי, במיוחד בין זוגות לא נשואים. תשומת הלב לגילויי חיבה מסוג זה מועצמת במהלך הרמדאן ויכולה להוות בעיה, אז הימנעו מנגיעה ונשיקות במרחבים הציבוריים.


ברכת הצום:

הברכה המסורתית ברמדאן היא "רמדאן כרים" או "רמדאן מובארק", וניתן לשמוע זאת רבות בתקופת הרמדאן. אם ברצונך להיות חלק מהתרבות ולכבד את המקומיים, הרגש בנוח לברך אותם בצמד מילים אלו.


כדאי לקחת בחשבון שלתקופת הרמדאן יש יתרונות וחסרונות. במובנים רבים, הרמדאן הוא החודש הטוב ביותר לביקור בדובאי כדי לחוות מסורות אסלאמיות. בנוסף, בתקופה הזו מחירי המלונות יהיו טובים יותר, ומוקדי עניין יהיו הומים פחות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהחוויות יהיו שונות בביקור במדינה מוסלמית בתקופה הזו של השנה. אם סגרתם חופשה בתקופת הרמדאן, קחו בחשבון שחשוב מאוד לכבד את המקומיים ולהתנהג בהתאם למצופה. כך או כך, אין לי ספק שתיהנו מדובאי.

bottom of page