top of page

גן עדן בין שמים לארץ: גשר הידיים בויאטנם

את גשר הידיים המוזהב כנראה ראיתם כבר מספר פעמים בתמונות של אושיות ברשתות החברתיות. ובכן, אני לא אגיד משהו שיפתיע אתכם, הוא מעורר פליאה גם במציאות.


הגשר עצמו ממוקם בעיר דה נאנג, עיר סמוכה להויאן. אין יותר מדי מה לעשות בדה נאג עצמה לכן נהוג לישון בהויאן, שהיא מתוירת יותר, ולהתארגן על הסעה של כמה אנשים/ מונית פרטית שתיקח ותחזיר אתכם. אנחנו לקחנו את זה כפרויקט, כי כמובן אם יש לנו את האפשרות, למה שלא נוציא תמונה של אושיה גם אנחנו?


מאחר והגשר מוכר כאטרקציה תיירותית מאוד פופולרית, רצינו להגיע ראשונים כדי לזכות לראות אותו ריק וכמובן, לקחת תמונה טובה. השכמנו קום בשעה חמש בבוקר (כן כן) ויצאנו מהויאן בשעה שש בבוקר עם נהג מונית פרטי שחיכה לנו מחוץ להוסטל. הנסיעה ארכה כשעה, הגענו לשם ממש בשעת הפתיחה וזכינו להיות בין הראשונים שהגיעו. הגשר בגובה 1,400 מטרים מעל פני האדמה, וכדי להגיע אליו יש לקחת רכבל. הנוף מהרכבל היה משגע! זו הייתה אטרקציה בפני עצמה שנערכה כעשרים דקות. זה רק "מופע החימום" לפני הגשר עצמו.


החוויה על הגשר עצמו הייתה בלתי נשכחת. העננים מקיפים את הגשר מכל עבר. ערפל קל מגיח כל מספר דקות. התצפית מהגשר משקיפה על נוף הררי אינסופי. הידיים המאובנות מעניקות לגשר מראה עתיק המשתלב עם צדי הגשר העשויים מזהב נקי ויוצרים אמנות המשלבת אותנטיות ומודרניות עכשווית.


אנחנו לא היינו היחידות שחשבו להגיע בשעת הפתיחה. גם בשעה שבע בבוקר, אנשים היו מפוזרים על הגשר. החלטנו להיות פשוט אסרטיביות ויצרנו תור של תיירים שרוצים להצטלם בלי אנשים ברקע התמונה. זה עבד לנו מדהים והתור המשיך גם אחרי שעזבנו, ממליצה לכם בחום לכנס את כל הכריזמה שלכם ולעשות את זה גם. חשבו על זה, זה משתלם לכל הצדדים.


מלבד הגשר, המרחב כולל פארק עם אטרקציות נוספות: מתחם המעוצב כעיירה צרפתית עם מסעדות, גנים ירוקים, טירה וקתדרלה. בנוסף, יש גם רכבת הרים שעושה סיבוב סביב הנופים הירוקים (קחו בחשבון, התור שם ארוך מאוד), משחקי וידאו (ככה תשכנעי את חבר שלך ללכת) ואטרקציות נוספות וטובות.


מטיילים רבים מתלבטים אם כדאי לבקר בגשר או שעדיף לוותר על זה. לטענתם, זו אטרקציה תיירותית יקרה ותו לא. אני לא מסכימה איתם משתי סיבות. האחת, הגשר נחשב בין הגשרים המובילים בעולם מבחינת עיצוב וארכיטקטורה. מטיילים שנמצאים בווייטנאם לא יחזרו לשם בשנים הקרובות שוב- זו הזדמנות של פעם בחיים. השנייה, עלות האטרקציה מאוד ממוצעת ביחס לתקציב של תרמילאים. היא שווה כל דונג, והיא מהווה אטרקציה ליום שלם.


· מחיר הביקור באתר נכון לפברואר 2020 הוא 750,000 דונג.

· טיפ: הביאו אתכם משהו חם ללבוש. הקור על הגשר פשוט מקפיא וחודר עצמות, מאחר והוא ממש גבוה. אם אני לא טועה, יש שם כ-4 מעלות, אפילו פחות. לא כיף להצטלם כשקר.

· טיפ נוסף: אחת השיטות המוכרות להצטלם בגשר היא להיכנס לתוך החריצים המוזהבים ולשבת עליהם. זה לא מסוכן אך יחד עם זאת, היו זהירים. עשו זאת בזריזות כיוון שיש פקח שעובר כל כמה זמן ומעיר לתיירים שלא לעשות זאת.


bottom of page