top of page

וואנה בי נטע אלחמיסטר: 6 טיפים להוציא תמונה פוטוגנית

בעידן בו אנו מוקפים ברשתות חברתיות, המונח פוטוגניות מקבל חשיבות רבה. תמונה טובה תלויה, בין היתר, בפוטוגניות של הדמות המצולמת. נסי להיזכר במספר הפעמים שחשבת שתצא לך תמונה שלא תבייש את קים קרדישאן. השקעת באיפור, לבשת את האאוטפיט הכי מחמיא שיש לך בארון ואפילו פינקת בבייביליס בשיער. בפועל, יצאת בתמונה, איך לומר בעדינות, דקל וקנין.


ובכן, יש לי וידוי: גם אני לא נכנסת תחת ההגדרה "פוטוגנית". יש בנות שתמיד יצאו טוב בתמונה, לא משנה מאיזו זווית הן יצטלמו. לצערי, לא התמזל מזלי בנושא הזה. יחד עם זאת, בטיול שלי באסיה, גיליתי שניתן להוציא תמונות פוטוגניות בדרכים אחרות. להלן שישה טיפים שיוציאו ממך את המיטב בתמונות.


רצף ספונטני זה הפוטוגני החדש-

אחת השיטות הטובות ביותר להוציא תמונה פוטוגנית היא באמצעות צילום של רצף תמונות בדקה, כאשר הדמות המצולמת בתנועה. כך, נוצרות בגלריה כ100 תמונות ספונטניות מאותו רגע, והסיכוי למצוא תמונה פוטוגנית אחת הוא גבוה. בנוסף לזה שמבחר התמונות הוא גדול, התמונות אינן מבוימות. הדמות המצולמת נראית טבעית ונינוחה ותמונות ספונטניות הן אטרקטיביות יותר מתמונות מלאכותיות. איך עושים את זה? לחיצה ממושכת על כפתור הצילום תיצור לכם בגלריה רצף תמונות שצולמו בקצב מהיר. על המצולם לנוע באופן חינני בעת הצילום. ניתן לצעוד אל עבר המצלמה, לשלב סיבוב באמצע הדרך (אם את עם שמלה או חצאית זה יצא מדהים). ניתן גם לקפוץ או לדלג. כל תנועה שזורמת לכן, רק חשוב להיות עדינים ולא לעשות תנועות חדות.


זוויות זה הדיבור-

הבליטי את היתרונות שלך באמצעות שימוש בזוויות צילום. ראשית, חשבי מה את הכי אוהבת במראה החיצוני שלך, מה מצטלם אצלך הכי טוב (למשל, רגליים ארוכות). לאחר מכן, בדקי היכן יש למקם את המצלמה, על מנת להדגיש את זה. האם הצילום צריך להיות מזווית גבוהה, מיושר (בגובה העיניים) או מזווית נמוכה. במידה ואת מתקשה למצוא את הזווית הספציפית שנכונה עבורך, נסי לעשות "תמונות גב". יש בנות שאוהבות את זה יותר מאשר תמונות פרונטליות. ולמען האמת, התמונות הללו נראות טוב, לא דורשות זמן רב וגם את יכולה לעשות איזה פרצוף שאת רוצה מבלי לחשוש שזה לא יצטלם טוב.


- It's all about inspiration

לעתים אנו מתקשים להיות יצירתיים בכל הקשור לפוזות, הבעות פנים או אלמנטים קריאטיביים בתמונה. בעיקר בטיול, כאשר מצטלמים על בסיס יומי, לפעמים אין לנו מוזה או שכבר מיצינו את כל הפוזות האפשריות. לכן, מומלץ לקבל השראה מבלוגריות באינסטגרם או בפינטרסט, להציץ בחשבונות מובילים ולעשות צילום מסך לתמונות השראה. אפשרות נוספת היא, חיפוש מבעוד מועד של היעד בו תצטלמו, כך מעבר להשראות צילום תוכלו גם תוכלו להבין את האווירה שיש במקום ולהתאים את עצמכם לוייב. המלצה: צרו לכם בפלאפון תיקיה לתמונות השראה ושמרו שם את כל צילומי המסך.


צלם, תצלם-

לצלם יש תפקיד משמעותי בנראות התמונה. הוא זה שמתבונן במצלמה בעת הצילום ורואה כיצד התמונה תראה. מאחר ורובנו לא יכולים להרשות לעצמנו צלם מקצועי שיצלם אותנו, לרוב מדובר בחברה או חבר שנמצאים איתנו באותו הרגע. גם להם יש את היכולת להוציא תמונה מדהימה שלכם, לא פחות מצלם מקצועי. אך, צריך לכוון אותם. טיפ נוסף: במידה ויש אנשים נוספים בסביבה, כדאי לבקש מהם שיצלמו אותך (גם אם אתם לא מכירים אותם). לאנשים שונים יש ראייה שונה, ויכול להיות שאחד מהם יביא זווית מעניינת.


חילוץ תמונה מלייב (לבעלי אייפון בלבד) –

לעתים אנו מפספסים את הרגע המדויק בו הצלם לוחץ על כפתור הצילום ובדיוק עוצמים עיניים או מזיזים את היד. עבור מקרים כאלה, בחברת אפל מצאו פתרון. כאשר המצלמה מוגדרת כלייב, היא תופסת גם את מספר השניות לפני ואחרי הצילום. כלומר, נוצר סוג של רצף תמונות, כמו שהזכרנו בסעיף הראשון, אך רצף קטן יותר. מתוך הרצף, ניתן להוציא את התמונה הטובה, שניה לפני שעשינו תנועה חדה שפגעה בשלמות התמונה. שימו לב: ברירת המחדל של המצלמה היא לייב אלא אם סגרתם את זה דרך ההגדרות.


תלמדו לשחרר-

להצטלם זה לא עבודה ואתם לא מוכרחים לעשות זאת. עשו את זה בחיוך. אל תהיו נוקשים וסטטיים בתמונות, זה עובר דרך המצלמה ועשוי לשעמם. במידה וקשה לכם להקליל, נסו לדמיין שאתם מדגמנים למגזין או לפרסומת בפייסבוק, ושחקו את המשחק. תהיו קלילים, שדרו בטחון, עמדו בזקיפות. זאת ועוד, השתדלו להצטלם בסיטואציות שנעימות לכם. אל תכפו על עצמכם להצטלם במקום רק כי הוא מדהים, אם אתם מרגישים לא בנוח באותו הרגע. המצלמה מעבירה את המסר שאתם משדרים.


פוטוגניות היא לא בהכרח תכונה מולדת, אלא נרכשת. מיומנות שניתן לתרגל אותה. תמונה פוטוגנית היא השילוב המושלם בין הביטחון

והקלילות של המצולם לספונטניות והחיוביות שברגע. האמצעים הטכנולוגיים שהוזכרו בכתבה יכולים לעזור במציאת התמונה האידאלית. כמו כן, גם לצלם יש תפקיד מהותי בצילום, חשוב שיהיה צלם טוב בעל רגישות לסיטואציה.


bottom of page